WM8850-mid Android Tablet PC Murah Dari Taiwan

08 September 2012 | Label: , , , , | |


Pada 1 September 2012, saya telah membeli sebuah Tablet Android dalam kumpulan model berharga murah sekitar RM290 sebuah. Tujuan pembelian adalah untuk mencuba penggunaan Android dan misi saya dalam belajar programming dalam Android.

Kotak pembungkusan tidak menyatakan model khusus. Hanya dinyatakan Tablet PC, spesifikasi dan cetakan "Made In Taiwan". Berdasarkan carian Google kepada "Model Number" WM8850-mid ia membawa saya kepada speksifikasi berikut :-

  • Model : VIA WonderMedia WM8850
  • CPU: ARM Cortex-A9
  • Versi Android : 4.0.3 ICS (ver1.0.2-20120625.111656)
  • Versi Kernel : 3.0.8
Saya dapati di laman web pengeluar tidak lagi mengeluarkan SOC tersebut namun kemas kini SOC yang berkait dengan CPU ARM Cortex-A9 adalah berikut

http://www.wondermedia.com.tw/en/products/platform/soc/wm8950/index.jsp

Nasihat saya adalah untuk mendapatkan Tablet PC terkini dengan model number "WM8950", tidak lagi mencari WM8850-mid.

Saya telah memasang "Go Launcher EX" daripada Google Play bagi mengatasi masalah antara muka yang tidak tepat dan tidak sensitif apabila ditekan dan dipilih.

Saya akan kemas kini lagi mengenai tablet ini.

LinuxMalaysia - 8 Sep 2012.

Kotak Bungkusan WM8850-mid

WM8850-mid Android Tablet PC


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Popular